donderdag 16 februari 2023

Opruimen voor je doodgaat, Margareta Magnuson, 2017.

 
Boekomslag
De ondertitel van dit boek luidt: De edele Zweedse kunst van döstädning. 
Het leek mij een goede aanvulling op de opruimboekjes van Marie Kondo. 
Wat de schrijfster vooral betoogt is dat dit werk(je) niet verdrietig is. 
Ik werd er ook niet verdrietig van, maar het verveelde me een beetje. Het is een beetje een kabbelend gesprekje met... Oma. Niks nieuws, niks verrassends. 
Ik moet er wel bij zeggen dat het een bestseller is geweest, dus het ligt ongetwijfeld aan mij... 
Hoe dan ook: 
Het gaat praktisch ongelezen terug naar de bieb. Ik zal toch echt zelf moeten bedenken hoe of war of waar ik mijn rommel e/o overtollige boeken laat.... 
Margareta Magnusson,
'ergens tussen de tachtig en honderd jaar oud.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten