zaterdag 18 januari 2020

Cast away, Robert Zemeckis, 2000.

Filmposter.
Robert Zemeckis; regisseur van o.m. Forrest Gump, Back to the Future deel II en III, What lies beneath, e.v.a. 
Een half verwilderde Tom Hanks. Het was leuk om te lezen, dat de opnames een jaar werden stilgelegd, omdat Hanks in dat jaar 25 kilogram moest afvallen. Hij begint het verhaal als een welgedane heer, op zijn onbewoonde eiland eindigt ie als een ranke slanke man.  
Een ander weet is, dat de film helemaal stil is, geen muziek geeft, zolang Hanks op zijn eiland zit. Om de eenzaamheid te onderstrepen. - Eerlijk gezegd had ik er geen erg in. 
Wat ik aardig vond, is dat Hanks met zijn bal gin praten; hij noemde hem Wilson, en had hem ook een pruik gegeven. Wilson moest ook met hem mee toen hij zich bevrijdde van het eiland. Toen de bal op zee verloren ging, huilde hij alsof er een vriend verdronk.  
Zelfgebouwd vlot; het huisje erop hielp hem door de branding heen. Die branding was een prachtig gezicht, maar een geweldig obstakel. 
Het was een echt bedacht verhaaltje, en in die zin heb ik er niet veel affiniteit mee. Genre Forrest Gump. Maar otne ik die film voor het eerst zag, stond ik meer open voor dat genre.  
Hier ontdekt hij het vuur. Onontbeerlijk natuurlijk om te kunnen overwinnen. 

Nog even de twee vrienden samen. Had wel iets ontroerends. 
IK heb helaas geen plaatje kunnen vinden van de branding. Dan maar een vlak stukje zee.  
Hij was werkzaam bij FedEx, een pakjesfirma. Hier pakt hij dde dingen uit van na de schipbreuk. 
In gesprek met Wilson. We zien Wilson op zijn achterhoofd.   
Zo spoelt ie aan, na het vliegtuigongeluk. 
Hij heeft een vriendin. Maar als hij vier jaar lang niet komt opdagen, trouwt die met een ander, en krijgt ook een kind van die man. - Toch gloort er nieuw geluk aan de horizon.  
Trailer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten