Hoes
Canadese film van Dennis Villeneuve. Naar een toneelstuk van Wajdi Mouawad met dezelfde titel.
Buitengewoon spannende film, met realistische beelden van de situatie in het Midden-Oosten, met name Libanon.
De verloren zoon.
De ene helft van de tweeling, Jeanne, die bij de notaris komt en een envelop krijgt om het raadsel van haar moeders leven te ontrafelen.
De moeder in het zwembad, vlak voor zij een ontdekking doet: de man met de tatoeages op zijn hiel. Wie is hij?
Na een bom-aanslag.
Als enige nog over.
Zingende vrouw in de cel.
Scherpschutter. Wie is hij?
De andere helft van de tweeling, Simon, die het verleden moet zien te doorgronden.
Verdwaasd kijkt ze naar de hiel van een andere badgast.
Broer van moeder pleegt moord uit eerwraak.
Trailer
Ondanks de realistische beelden is de film fictief. Het verhaal is spannend, maar tegelijk een beetje over the top; in de recensie van (o.a.) de Trouw las ik dat terug. Het samenvallen van twee afschuwelijke gebeurtenissen in één en dezelfde persoon is wel heel veel van het kwaad. Desondanks is het een aanbevelenswaardige film. 'Oorlogsdrama en thriller inéén'. Brengt de ellende in het Midden-Oosten zeer nabij, daar moet je wel tegen kunnen.
Ik verklap expres niet hoe het in elkaar steekt. De film blijft tot het einde toe raadselachtig.
Ik vetel wel hoe het begint: een tweeling ontvangt na de dood van hun moeder van notaris allebei een envelop. Ze moeten elk naar een deel van het verleden van hun moeder op zoek.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten