maandag 11 juni 2018

Only Lovers Left Alive, Jim Jarmusch 2013.

Posters

Eerst een bekentenis: ik heb deze film niet uitgekeken. Ik vond hem veel te traag, en met veel zogenaamd interessante zaken die mij niet boeiden - soorten elektrische gitaren bijvoorbeeld. 
Toch was er ook iets wél moois aan: de vampiers, vooral Tilda Swinton als Eve - zag er erg mooi uit. Vampier was bedoeld in een moderne zin: geen nek-bijtende bloedzuigers, maar keurig aan glaasjes bloed nippende sophisticated lui. 

Met een heerlijke roes, dat wel....
John Hurt, als Marlowe, een verkapte Shakespeare.
Een bloed-ijsje, dat kon ook.
Een haast geheel witte Swinton.
Dit zijn al eeuwen lang geliefden. Hij is nu in een depressie beland. Zij reist vanuit Tanger naar hem toe, ergens in de VS.
Dit is het zusje van Eve, die roet in het eten komt gooien. Ik kan niet vertellen hoe, want hier ben ik afgehaakt.
Ik kwam er wel achter, dat in de rest van de film Shakespeare het loodje legde. En hij was nou net de blood-supply.
Dat leidt tot ontzetting. 
En er zit niets anders op voor het vampier-stel dan weer ouderwets te gaan nek-bijten.
Enfin, dit wilde ik toch graag onthouden van deze wonderlijke film. Hij is gemaakt door Jim Jarmusch.
Jim Jarmusch
Trailer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten