vrijdag 29 december 2017

Der Tod im Kreis, Jacek Bromski, 2011.

Poster.
Politieke politie-thriller, Pools.
De film kreeg in de gids nogal wat sterren mee, maar naar mijn mening was dat onverdiend. Ik moet wel bekennen dat het zonder Nederlandse ondertiteling moeilijk te volgen was - wij hadden de Franse ondertitels erbij, wat meestal niet hielp. 
Reden waarom ik hem toch noteer, is dat er een therapie-setting in voorkwam volgens de methode Bert Hellinger. Daarover schreef ik in DIT BLOG. Dat vond ik wel leuk. - Maar voor de rest vond ik hem voornamelijk saai, echt een politie-krimi. Niks voor vier sterren.
Ik volsta met een paar foto's uit de film.
In het midden de openbaar aanklager, rechts een rechercheur. Natuurlijk gaan ze samen naar bed, hoewel zij getrouwd is. 
Links is de boef. 
Hoofdrolspeelster was opvallend koel. Geen leuke vrouw.
Lijk in bad. 
Irritante, sexy rechercheur, op het moment dat hij boeven doodt.

Regisseur Jacek Bromski, geboren 1946. Een trailer was niet voorhanden,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten