woensdag 10 mei 2017

Bye bye, boekenclub....

 
Nee, geen vaarwel, dit  'bye-bye'. Wel een tijdelijk afscheid, nu ons zomerreces is ingegaan.
De koekjes waren weer zoet en talrijk, de chocolade verslavend, onze gedachten-uitwisseling rijk en sappig, gisteren, bij de bespreking van De Stamhouder, thuis bij Hetty
Een pot vol met, hoe kan het ook anders....
.... met kletskoppen. :-)
Maar daar was het boek dan ook naar. Een heel ander soort dan we gewend waren: zonder voetnoten, zonder oorlog, zonder een overdaad aan historische feiten.... maar wel: goed leesbaar!

Het boek las weg als een spannende roman, en wie weet, was het dat ook wel een beetje. Hans vatte het nog het duidelijkste samen: 'We praten nu vooral over emoties, dat is toch wel wat anders dan andere keren.' 
Ik kan dan ook weinig toevoegen aan wat ik al in mijn eerdere blog over dit boek schreef.
Ton heeft nog wel een goede aanvulling, een foto en een stamboom. De foto stond al op mijn blog, maar de benoeming van de personen is bij hem anders. Ik denk dat die van hem beter klopt.

Dit is het volledige blaadje van Ton:
Dat was het, lieve mensen.
Nu lekker op vakantie, lekker lezen (??? eh...?) De nieuwe lijst lokt me ook al weer aan.

Kom allemaal veilig weer terug. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten