maandag 3 april 2017

Love actually, Richard Curtis, 2003.

Poster
Ik ga niet zo veel over deze film zeggen. Ik heb hem al veel eerder gezien, ik weet dat ik hem toen leuk vond. Hij heeft een hoog 'feel good' gehalte, en hij past ook zeker goed in de kersttijd.
Ik kwam er weer op, toen hij laatst bij Jinek besproken werd. met name kwam de scene met Emme Thompson aan de orde. Die herinnerde ik me ook nog goed: haar man heeft een collier gekocht, maar niet voor haar. Zij krijgt, tot haar onaangename verrassing, een cd. Het collier is voor de minnares.
Thompson, altijd goed. 
Eind goed al goed voor de liefde van de kinderen. 
\
Rowan Atkinson pakt het collier wel heel erg mooi in. 
De regisseur, Richard Curtis, stond ook aan de basis van o.a. Mr. Bean, Blackadder, Four weddings and a Funeral.  

De liefde voor haar moeilijke broer gaat boven die voor haar geliefde. 
Een van de vele foto's die online te vinden zijn van toen naast nu. 



Maar, om mijn mening voor nu te geven: ik geloof dat ik te oud word voor dit soort films. Hij is leuk, heeft ook leuke muziek, maar mij geeft hij verder niets.  
Er is nu een 10 minuten durende Love Actually 2, gemaakt ter ere van Red Nose Day, in Groot Brittannië ingesteld om fondsen te werven voor de armen over de hele wereld.
Alan Rickman (rechts) overleed in 2016, de rest van de crew was er. 
Trailer van Love Actually 2. 


Regisseur en scriptwriter, Richard Curtis 

Haha. 

Trailer.
Tot slot is het misschien nog wel leuk om de verschillende verhoudingen te laten zien, zie de 'networks' hierboven.
Overigens noemt men dit een 'ensemblefilm', vanwege de elkaar deels overlappende verhalen. Dan ook nog een 'romantische komedie', spelend in de periode van Kerstmis. Met veel beroemde acteurs, dat maakt het amusementsgehalte natuurlijk ook erg hoog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten